Monday, January 17, 2011

SALAM SEMUA.........

sudah agak lama saya tidak update blog ini. maklumlah sibuk sangat dengan persatuan dan kolej kediaman. beginilah kehidupan insan yang bergelar pelajar. cuti pun macam x cuti ajer. sentiasa ada program. tapi dalam kesibukan itu, sempat juga la saya online sekejap. masuk ajer semester baru, macam2 masalah timbul. dunia2....nak buat macam mana. kita insan biasa..x lepas dari kelalaian......

baru minggu pertama kuliah, dah kena panggil pergi kursus di UUM, Kedah. Kursus Pengurusan Organisasi (KPO). best la gak kat sana. dapat jumpa kawan2 baru dari universiti2 lain. pengalaman itu penting. tanpa pengalaman, kita x mungkin akan melangkah ke hadapan. itulah prinsip saya......pengalaman banyak mengajar saya erti kehidupan di dunia ini.



2 hari lepas, saya dan kawan2 (ima, min, lin) ke bukit fraser...saje jalan2....macam2 masalah timbul sebelum sampai ke puncak fraser hill tu.

  1. saya lupa nak isi minyak motor...sebelum sampai kuala kubu...minyak dah nak habis. terpaksa bawa   motor pelan2 untuk jimatkan minyak.
  2. pas isi minyak kat shell kuala kubu, motor faris lak xleh hidup....risau gak...sebab pinjam motor orang kan....hahahaha..nasib baik ada abang mana ntah tolong kitorang....
  3. dugaan mencari plug motor pagi2 buta.....bengkel semua x buka lagi. terpaksa meredah pekan kuala kubu tu untuk cari bengkel sampai nyaris2 kena kejar dgn anjing.....
  4. bila dah sampai kat atas bukit lak....1 masalah lagi timbul.....kena tahan polis. hahaha saya lesen L je....tapi bawa orang naik motor...mana boleh....walau apa pun...nasib baik ada dak2 konvoi...join je la depa sekali......selamat duit...kalau x habis kena saman......
  5. hala jalan nak balik tanjung malim....hujan selebat-lebatnya.......haiya........sejuk woooo......
  6. bila dah sampai pekan tanjung malim...g pasar malam sat.......parking merata2........ada lak abg polis ni....nyebok tol la......nasib baik sempat....kalau x kompem kena saman.......
  7. dugaan gak ni....abg polis tu tahan motor lak....terpaksa la meredah lorong2 hitam supaya tidak disaman oleh abg polis tu......hahahhaa..........
dugaan sungguh rasa.....xpela....tu kan pengalaman.........tapi nasib kami sentiasa baik....asyik terselamat je......Tuhan nak tolong.....hehehehe








No comments:

Post a Comment