Thursday, March 10, 2011

aku menangis hari ini............

aku tak tau kenapa hari ini...kenapa....kenapa.....keadaan ku x menentu..........gelisah....resah...takut....risau........kenapa YA ALLAH.........tiba2 air mataku keluar.....kenapa....aku pun xtau jawapannya............aku x mampu YA ALLAH......terlalu banyak dugaan dan cabaran di sini.......mak...ingin sahaja aku tel mak...tapi aku xmau mak mendengar tangisan ku...aku xmau mak tertekan memikirkan aku......aku xmau mak risaukan aku.........biarlah aku kesedihan keseorangan.....meneruskan kehidupanku di sini.............

kadang2 ingin saja aku lari meninggalkan bumi tanjung malim ini....membawa diri...jauh dari sini....mampukah aku untuk meneruskan perjuangan ini...meneruskan membela nasib keluarga dan diriku.......aku terpana sendirian........terlalu banyak masalah di sini....terlalu kuat dugaan yang melanda diriku.......apa sebenarnya yang telah terjadi........YA ALLAH....tunjukkan lah aku jalannya...........

mak.....de dah x mampu nak teruskan lagi.......sanggupkah aku berkata begitu kepada mak....sanggupkah aku.....sedangkan besar harapan mak kepada aku....sanggupkah hati aku ingin menegcewakan harapan mak abah dan keluargaku...........YA ALLAH........bantulah hambamu ini............

biar aku menangis sendirian.....biar aku x makan untuk beberapa hari......biar aku x tidur malam menyiapkan tugasan......biarlah aku berkorban segala-galanya.......HANYA UNTUK MAK........aku akan teruskan jua biarpun diri ini mati di penghujung jalan........

YA ALLAH.......BANTULAH AKU.......BANTULAH AKU YA ALLAH...........SESUNGGUHNYA AKU INSAN YANG LEMAH.....YANG SENTIASA PERLUKAN HIDAYAH DARIMU YA ALLAH TUHAN YANG MAHA MENGETAHUI............

1 comment: